17 Mayıs 2009 Pazar

Sonuçlar

Norveç, tahmin ettiğim, Svetlana Loboda'yla olan sıkı arkadaşlığı hakkında bilgiler edininceye kadar istediğim 1. Nerdeyse tüm ülkelerden puan alarak 360 küsur -saymadım tam- puan alarak kırılması zor bir rekora imza attı. Biz, ve birkaç ülke 3 veya altı veren görmedim.
Tabi jürili sistemin İngiltere dışında kimseye fayda getirmediğini de gördük. Ama yine de sevinçliyim Ukrayna ve Yunanistan gibi şova dayalı ve şarkı olarak yeni hiçbir şey sunmayanlar kendi normlarında alt sıralardaki yerlerini aldılar.

Hadise için çok kuşkularım vardı, sonuçta bizimle birlikte 2.lik için favori gösterilen bir başka ülke Yunanistan gibi olabilirdi durumumuz -diaspora oylarının gitme ihtimaliydi bizim ortak yönümüz- ama sanırım Hadise'nin bizim gurbetçilerin yaşadıkları yerlerde sevilmesi, ve daha da doğrusu onlardan biri olması, şarkısının da dolayısıyla oralardaki jürinin de hoşuna gitçek şekilde aranje edilmesi, ve aslında sonradan benim de sevdiğim güzel bir şarkı olması.. Kaldı ki daha evvel bahsettiğimi düşündüğüm gibi 12 almayacağımız ülkelerden de, böyle alakasız kuzey ülkelerinden mesela, bir kaç puan almak, Norveç'ten 7 almak mesela, çok önemliydi. Çünkü fark burda belli oluyor.

Ama uzun lafın kısası, oylamada değişen pek birşey de yok. Bir tane çok sıradışı ve 1.lik akan şarkı gelirse her yerden yüksek puan alır. 1. de olur. (Düm Tek Tek benim için bu gece 1. olası bir şarkıydı, şovunu izledikten sonra öyle düşündüm, ama işte olmadı. 2.lik bile olmadı. Kısmetse seneye.) 1. olmıycak ülkeler de komşuluk ilişkileriyle falan belirlenir. Hani bu sene kaliteli şarkı sayısı çoktu o nedenle 2-5 arası çekişmeli geçti, ama başka zamanlarda olur mu emin değilim...
12'leri tahmin etmek zor olmadı ama.

Bizim oylardan 10'un Arnavutluk'a, Arnavutluk'un 10'unun da bize gitmesi şaşırttı beni.

2 yorum:

  1. çok tatlı bi blog ve çalışma olmuş
    eline sağlık
    Arnavutlarla bağımız hala devam ediyor..
    Geçen ay gezerken ilgileri şaşırtmıştı beni..,
    Türklerin de sayısı var yine de..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim.
    geçen senelerde arnavutlarla bu kadar puan alışverişimiz yoktu diye hatırladığım için şaşırdım bu gelişmeye. bosna'ya veririz diye düşünüyordum 10'u mesela :) Ama Hadise'yle art arda çıkmalarının da bir etkisi olsa gerek, kültürel bağların yanı sıra.

    YanıtlaSil